"Jag har alltid gillat H&M:s fokus på kul och prisvärt mode. Jag älskade konceptet som vi samarbetade kring där vi utforskade kvinnors olika känslor representerade av de fyra elementen – eld, vatten, jord och vind. Det var en vacker plåtning på en tropisk ö och det kändes mer som att göra en video än en reklamfilm", säger Beyoncé.

Beyoncé har jobbat med H&M:s designteam för att skapa de perfekta plaggen för sommarhettan. I kollektionen finns även ett antal plagg – bland annat en batikmönstrad bikini – där 25 procent av försäljningen kommer skänkas till H&M for Water. H&M:s initiativ tillsammans med WaterAid har än så länge inbringat 26,8 miljoner kronor sedan 2002. 

Denna text är tagen från H&M's hemsida. 

                                                                                                                                                                     

BIG LIKE på att Beyoné kommer vara ansiktet för H&M i sommar. Jag älskar verkligen Beyoncé, hon är helt klart min förebild- och på många olika sätt! Jag ser verkligen fram emot att se HMs sommarkollektion samtidigt som Beyoncés stil är inblandad, man kan inget annat än att älska det!